neljapäev, 4. veebruar 2010

Amatööri kartograafiakogemused vol.2

2004. aastal liitis Võru I Põhikool endaga Võrusoo Põhikooli. Sel ajal oli kooli direktor Tiit Tali. Tema arvates oli "uuele" kooli krundile hädasti kaarti vaja, et tutvustada orienteerumissporti kehalise kasvatuse tundides. Tiit pöörduski minu poole palvega joonistada uus kaart. Siit alates oli tegu juba äriga, sest sain töö eest palka. Välitöödega sain hakkama nädalavahetusel ning järgnevatel argipäevadel sain ühele poole ka digitaliseerimisega. Tegu on ametliku orienteerumiskaardiga, mis on ka Eesti Orienteerumisliidu kaardiserveris olemas. Kaardi esmakordsel kasutamisel koolitunnis olevat üks jüts mütsiga lööma tulnud: "Mul see hoov nii selge, pole kaarti vajagi!" Seejärel otsis ta 14 minutit esimest punkti.


Minu kaardijoonistamisoskustes toimus aga arenguline hüpe. Mingi ime läbi sain tööpakkumise Norrast: digitaliseerida 12 ruutkilomeetrit tõsist Norra maastikku. Päris pikk aeg läks mööda, enne kui tööga valmis sain. Antud kaardil on peetud ka hulganisti võistlusi, üks viimastest mullune Midnattsolgaloppen. Siin Mats Troengi rajad teevalikutega: 1. päev, 2. päev.


Sise-O ajastul tuli mul ka Võru uuest spordihallist kaart teha, et siis siin mõni etapp läbi viia. Kaardijoonistamisest polnud palju juttu, pigem nimetaks tehtud tööd nokitsemiseks.
Seejärel palus Toivo Kotov mul digitaliseerida uus Lüllemäe kaart. Võtsin töö meeledi vastu, sest tegu on minu elu esimese kodukohaga. On see nüüd eetiline või mitte, aga võitsin sel kaardil peetud Valgamaa MV märkeorienteerumises, mis lumepuudusel peeti joostes. Tulemused

Viimane kartograafiaga seotud töö pole enam orienteerumisvallast. Seekord sai eritellimusel tehtud kaart Võhandu Maratoniks. Muuseas soovitan huvilistel sellest sigalahedast üritusest osa võtta! Nimetatud kaart on välja toodud ka viimases Orienteerujas.

Need ei jää kindalsti minu viimasteks kaartideks, juba sel suvel on plaanis Rootsis joonistada kaart huvitavast rabasaarestikust.

PS! Minu kõrvu on jõudnud kuuldused Tiit Tali ja Timo ühisest kaarditalgutest Järvseljal. Loodan, et lähiajal toimub selle esitlus siinsamas blogis.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kas MG digisid kellegi teise välitöö jooniseid? See peab ikka jube ilusti joonistet olema, et aru saaks.
RR

Anonüümne ütles ...

Aluseks oli eelmine orienteerumiskaart aastast 1989. Pärast digimist mindi maastikule ning tehti kaardil korrektuurid.