kolmapäev, 11. oktoober 2006

Hooaja tipp-päevak


Minu hooaja tippsündmus ja üks raskemaid võistlusi oli Põlva 17. teisipäevak Mammaste-Hatiku kaardil. Rajameister oli teada-tuntud sadist Olavi Ottas, kes sülitas teisipäevaku juhendi peale, et raja maksimumpikkus võib olla 9 km ja planeeris 10,9 km pikkuse maratoni. Ära oli kasutatud kohalik raba ja kõik märjad kraavid. Isegi Sander Vaheril kulus raja läbimiseks 1.20 tundi.

Nüüd aga detailne o-analüüs.

Start - olin väsimusest üle ja ei lasknud enda keskendumist Rivo Kengi lõõpimisest hoolimata segada. Tunnen, et 50 meetrit soojendusjooksu auto juurest on olnud tõhus.

KP51
- Taban märki ideaalselt. Teen nö "Kent Olssonit". Esimene punkt on kõige tähtsam, sellega ei tohi eksida. 8-s etapiaeg, kiirelt alustanud Kork edestab mind juba 38 sekundiga.

KP53
- Rabas töötan korralikult. Põhiline, et seisma ei jää. Auku küll punktikohas pole, aga punkt on. Jälle ideaalne sooritus. 13. etapiaeg, Mitt on 1.12 kiirem. Põlva tüübid tunnevad ennast kodurabas kindlalt.

KP54
- Mõtlen, et Ottas on ikka eriline munn. Raja teiseks kilomeetriks olen väsinud. Raba etapp raja algusesse planeerida on taktikaliselt kaval. Poole raba peal, kui mustika nopin, tuleb meelde Ottase hoiatus, et kui selle punkti kätte saad, siis: 1) oled õnnega koos ja 2) oled võitja. Lähenen punktile väikest sihti mööda, kõik klapib - esimesena näen Rivo Kengi punast pead, siis KP tähist. Juba 3 etapp vigadeta jooksu. 2. etapiaeg, olen tõusnud kolmandaks. Selles punktis hävivad Mitt +4min, Hallik +5, Hämäläinen +4 ja Ümarik, kes oli päevaku favoriit, ei leidnud punkti.

KP55
- Kontrollime Kengiga legendi. Järgmine on sama. Teeme koostööd. Poole etapi peal näen Ümariku risti läbi jooksmas. Lisan tempot, sest ei tea, et Ümarik polnud eelmist punkti leidnud. Kenk avaldab vahepeal arvamust, et oleme liiga ära kaldunud. Korrigeerime suunda. Viga ei tule. Jooks sujub. 3-s etapiaeg, olen tõusnud liidriks. Vaher ja Kork vääratavad 2 minutiga.

KP56
- Kontrollime Kengiga veelkord legendi. Ei klapi, koostöö katkeb, jätame hüvasti ja soovin edu. Järgmine on tõusuetapp, seistan, aga ei midagi hullu. Vaher rehabiliteerib ennast ja võidab minutiga. Püsin siiski liidrikohal.

KP57
- Näen kahte varianti. Kuna tunnen jalgades erilist jõudu, lähen otse. Mäest alla läbi rohelise liigun nagu kergkaaluline tank. Jõudes kraavini leian eest veevälja, mis haiseb. Hiljem finišis Ottas tunnistab, et ei olnud selles kohas punne pannes tõepoolest käinud. Koprad olid kraavi üles paisutanud. Püüan sundida ennast üle ujuma, aga ei suuda. Juba olen valmis ringi jooksma, kui tagant tuleb ragistades Ümarik, kes mina hala peale, et kraavist üle ei saa, vastab lakooniliselt: "Saab küll." Pärast nõgeses ringide tegemist leiame puu, kust üle ronime. Järgmise tõusu peal töötab Ümarik tihedate sammudega eest ära ja komposteerib punkti esimesena. 14. etapiaeg, kaotust 3,5 minutit ja olen tõrjutud 4ndale kohale. Liidriohjad haarab Truusalu. Võistlus on põnev, liidrid vahetuvad.

KP58, 59
- Ümarik jookseb eest ära, kuigi ka minul on hea hoog. Punktides oleme jälle koos. Olen ebakindel, raja alguse kindlus on kadunud, püüan iseennast leida. Sunnin ennast rahulikuks jääma, kõik pole veel kadunud, tean, et vastupidavus on minu trump. Jooksen stabiilselt 14ndaid etapiaegu, langen 7ndaks. Vaher tõuseb liidriks.

KP60
- Kahtlustan, et eesolevas soos pole Ottas jälle käinud. Valin variandi paremalt üle lageda künka. Sohu jõudes annan alla. Hakkan kõndima. Kõnnin põlvini mudas, nõges kõrvetab, aga see ei puutu enam minusse. Ümarik valis teise variandi, lepin sellega, et täna on ta minust parem. Veendun veel rohkem, et Ottas on üks ropp mees. Punkti jõudes näen jälle Ümariku, läheneb punktile ebaloogilisest suunast. Komposteerime sünkroonis. Vaher läheb hoogu, võidab 4 etappi järjest ja paljastab oma strateegia - tugeva lõpu. Langen 9ndaks.

KP61
- Helena Heinväli jookseb mööda.

KP62
- Jälgin Ümarikku. Läheb paremale, selge, mina lähen otse. Jooksen punast joont pidi. Tempo tõuseb. Olen jälle mina ise. 5-s etapiaeg, olen jälle tõusnud esikuuikusse.

KP74
- Tuttav etapp EMV pikast rajast. Punktist välja tulles näen segaduses Ümarikku. Olen džentelmen ja annan näoilmega märku, kus suunas punkt on. Samas on mu meel veel terav, langetan kaalutletud otsuse, et nüüd või mitte kunagi - Indrek tuleb kannult raputada. Teen ideaalse etapi. Soos suudan töötada ja põllu peal kiirendada. Vaatan selja taha, Ümarik annab alla. Sandrile kaotan siiski 2 minutiga.

KP97
- läheb hästi. 4-s etapiaeg.

Lõpusirge
- ei pinguta, sest usun, et raja peal on asjad juba paika pandud.

Kokkuvõte: Finišis Ottas, Kolla ja Kalle naeravad: "Noh, tuli alla 1.30ne?" Ei tulnud.
Parkalas näen, et Postil on jälle uus auto ja Kenk on rõõmus oma teise koha üle.

Tulemused:
  1. 1406 Sander Vaher              Kobras      01:20:45
2. 4211 Jaagup Truusalu Kape 01:25:17
3. 1493 Raido Mitt Kobras 01:26:22
4. 3665 Kaido Hallik Ilves 01:27:58
5. 4402 Kaarel Kork Kobras 01:32:37
6. 2790 Mihkel Järveoja Kobras 01:33:04
7. 5551 Taaniel Tooming Kobras 01:35:11
8. 1300 Paavo Rõigas Peko 01:36:40
9. 3767 Kristo Heinmann Ilves 01:37:37
10. 516 Enn Jõesaar Sportnet 01:37:52
11. 5929 Janek Orro Võru 01:39:14
12. 2315 Taavi Nurm Kobras 01:40:44
13. 3479 Kaarel Nummert Kape 01:45:26
14. 9927 Indrek Karolin Kiidjärve 01:45:37
15. 4408 Keio Hämäläinen Kobras 01:48:44
16. 3140 Sven Oras Ilves 01:53:12

6 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Post of the year :)

Nele ütles ...

Küll see Helena on meil ikka kiire

Anonüümne ütles ...

Maailm ilma Ottaseta oleks ikka palju ilusam koht. Päevakurada..

Anonüümne ütles ...

Kas Helena tuli vastu ja jooksis mööda või tuli tagant ja siis juba näitas tagatulesid?

Mihkel ütles ...

Kui ta oleks mulle vastu jooksnud, siis poleks see eriti märkimisväärne sündmus olnud ja ma ma poleks seda maininud. Loomulikult möödus ta minust tagant poolt.

Anonüümne ütles ...

Ottas on tõesti ropp mees! Kui tüüp suudab välja mõtelda etapi 59-60, siis on Rogaini võit selle kõrval käkitegu.