neljapäev, 25. jaanuar 2007

Näidend elust enesest

EI MIDAGI ENAMAT
Draama ühes vaatuses



TEGELASED


POEG - täiseale lähenev noormees.
EMA - noormehe ema.



Tegevuspaigaks on kaminatuba.
Tegevus toimub tänapäeval.


ESIMENE VAATUS


Näitelavale on kujundatud tuba kamina, tugitooli ja televiisoriga. Kaminas praksuvad kuivad kuusepuud, telekas mängib "Luz Maria". E m a käib aknaid mööda ja tõmbab rulookardinaid alla ning vahetab telekal kanalit. Justkui kõrvaltoast on kuulda kellalööke, mis märgivad kuuenda õhtutunni saabumist. Kamina kõrval oleva ukse tagant kostab hääli. E m a saab aru, et p o e g on töölt tagasi jõudnud ja lahkub toast, et panna teevesi sooja. Lõpuks avaneb uks ning pealtvaatajate ette ilmub poriste pükstega , silmadele vajunud mütsi ja seljakotiga p o e g. Ta heidab seljakoti nurka, võtab mütsi peast ja laseb sõrmedega läbi juuste, ise samal ajal ohates. Võtnud kummikud jalast, astub ta mõned sammud ja kukub tugitooli, taaskord ohates. E m a jõuab tagasi tuppa ja astub p o j a juurde.

EMA: Kuidas täna metsas oli?
POEG: (Hakkab mõtlema möödunud päevale - arusaamatutele pooljoontele, ebaselgetele rohelise piiridele, jääst läbivajumisele ja teistele hetkedele, mis panid pea valutama. Lõpuks lööb käega endale otsaette.) Johhaidii, ja ei midagi enamat.

Riie langeb.

5 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Braavo!
Nii põnev lugu ja ainult ühes vaatuses?

Markus ütles ...

jah, ühes vaatuses, sest 1 vaatus ja selle kahelauseline dialoog annavad edasi kõik näitekirjanikul/pojal tööobjektil tekkinud tunded.
tõenäoliselt oleks see mõista reaalse lavastuse puhul.

Lauri ütles ...

kurat mees sulle tuleb ikka korras naine otsida.

Lauri ütles ...

kiires korras*

VK ütles ...

Hahh, ma panen selle isegi kuskile kirja! Sul hakkas vist varasel hommikutunnil see kartograafia pähe. Nõustun Lauriga.